SJ- världens sämsta företag?
Datum: 2009-01-23, Kl. 07:30:02,
Har nu i några dagar försökt boka en resa ner till jönköping, vid sista steget så säger den dock att biljetten är slut. Hur i helvete kan den då ligga uppe på internet fortfarande??! Det är ju inte första gången det händer.. Och grejen är att prisskillnaden mellan denna biljett och alla andra biljetter är typ 900kr, och det vägrar jag gå med på. Nu när det har varit så jävla krångligt med jobbet, och när det äntligen blivit fixat, då kan det bara inte bli såhär!!
Klev upp extra tidigt idag för att ringa och skälla på dom, och eftersom jag är rätt van vid arga kunder så vet jag precis vad man ska säga för att den i kundtjänst ska bli ställd, och extra generös. Hemligheten är att börja väldigt trevlig, få lite empati och använda fina ord som kompensation. Och aldrig aldrig ge sig.
Mitt samtal började klockrent, och jag kände att jag hade henne precis där jag ville ha henne. Hon började staka sig och hade inte direkt svar på mina frågor, men då tar hon fram det fula, men ack så välkända tricket att man måste återkomma. Man måste återkomma efter 8 då kundtjänst öppnar! Jahaa, å vart fan har jag hamnat nudå?
Så, i detta samtal får jag erkänna mig besegrad, men tro inte att jag inte kommer ringa upp efter 8, och då jävlar. Dååå jävlar. Då ska dom inte bara be om förlåtelse, dom ska även erbjuda mig den andra biljetten till minst halva priset och även fråga om jag kanske vill ha någon extra bonus med det hela. Kanske första klass med en privat servitör och gratis mat? Ja. Ni fattar grejen.
Nu ska jag försöka skaka av mig mina aggressioner och bege mig mot jobbet. Känner mig faktiskt pigg idag, för gott folk, det är ju fredag!! :)
Kommentarer
Trackback